Ännu en vecka

Helgen har gått i rengöringsmedlets tecken. Det har putsats både fönster, lister, golv och skåpsluckor. Men nu är vi iaf nästan klara *phu*. Jag och pappa fixade lite i måndags också. Men nu har vi flyttat till våra stugor, mysigt trots allt.

Hjalmar hjälpte till så gott han kunde(?)

Rocky också.

Johan kom på en snabbvisit måndag till tisdag och vi busade med Rocky på stranden :)



Idag har varit sadelprovardag på jobbet, dvs. mycket att göra. Anna som stått i det kalla ridhuset och provat sadlar på hästarna hade en tanke om att hjärnan blir segare i kyla, då hennes händes inte riktigt ville lyssna när hon skulle bläddra i pärmen. Jag menade på att den blir automatiskt segare på våra sadelprovningsdagar. Det blir så många bollar i luften att den liksom säger upp sig.

Hjalmar var lite rolig här om dagen. Jag frågade honom, när jag kört för att hämta honom i stan´, om det fortfarande fanns en blomsterbutik i Skogstorp. ?Jo, det gör det väl? svarade han. ?Men tar de kort?? frågade jag eftersom jag saknade kontanter. Då smilar min kära bror sitt allra finurligaste leende och svarar: ?Jag vet inte om de har någon kamera?. Som jag skrattade :) :)

Lotta, om du undrar vart alla de där pennorna tog vägen...
Jag tror att det kan vara så att han går efter Rövarna i Kamomillastads motto "...men bara sånt' vi kommer åt och sånt' vi kan behöva..."

Kommentarer
Postat av: sophia

hej elin!
tack, det är idag jag fyller.. trodde inte att det skulle bli en bra dag men det blev det! :) jo tack sthlm är inte så skrämmande som man tror, inte om man bott här hela livet. då blir det nästan lite tråkigt! hoppas allt är bra med dig!
kram sophia

2007-12-05 @ 20:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0