Bilder

Oj oj, det har hänt så mkt den första veckan. Vi har jobbat nästan non-stop nere vid stallet. Rensat ogräs, gjort om gödselhögen till grusad parkeringsplats, rensat ogräs, bytt singel till vita större stenar vid grooming/vattenspiltan, rensat ogräs, renoverat gödselkärran och tagit bort alla ruttna plankor, rensat ogräs och kapat grenar vid parkeringsplatsen.
 Jag har kört alla de stora traktorerna och den lilla diggern och "tillplatningsmaskinen" vält tror jag att den heter. Jag är snart helt inne i branchen. Så här i England gör jag allt. Jag tvättar, lagar mat, kör grävmaskiner, rider, är ute och springer och dricker te! Dagarna går så snabbt att man knappt hänger med, man stupar i säng halv elva och funderar på vad man har att göra imorgon.
 Här kommer lite bilder:


De tre första dagarna spenderade vi mest åt att organisera kaoset i vårat rum. Det här är bara 1/4 av hur det såg ut i början med all packning.


Det här är dock lite bättre och nu är det till och med riktigt mysigt!


Här jobbar Rich med den f.d gödselhögsplatsen. Nu har vi lagt på krossad asfalt också så nu är det en helt ny parkeringsplats. Jag har rensat ogräs överallt. På stallplanen...


...in action till vänter i bilden ser ni krattorna...


...bland träden där det var fullt av högt gräs innan.


Vid ridbanan har jag inte hunnit med ännu.


Här har ni skrittmaskinen i bakgrunden och framför ser ni en liten bit at groom/vattenspiltan.

I lördags var vi dock lediga och gjorde en underbar utflykt till Blentham Palace. Vi gick runt i de olika trädgårdarna i den enorma parken och vi hade tur för där var också några event på gång just denna dag.









Där var en man med sina falkar där och hade uppvisning. Efter ett litet missöde med en bortflugen falk visade han sig dock mkt duktig...


...den vackra fågeln kom dock tillbaka.


Ett gäng vilda medeltida ryttare dök också upp.




Allt som allt hade vi en härlig dag med fint väder och jag hoppas att det kan hålla sig som en tradition med utflykter. På det viset kommer jag snart att ha upplevt hela England.

Jag har ingen aning om jag missat att berätta någonting om ni undrar så får ni helt enkelt fråga.

Kommentarer
Postat av: mamma

vilket fint hus ni bor i!!!:)

Förstår att du har mkt att göra med all ogräsrensning osv. Tur att du har tränat tidigare. Hur gick det med pengarna?? kram mamma

2009-05-05 @ 08:51:34
Postat av: Hanna

Åh vad det ser mysigt ut! Jag kommer springande så snart jag kan (=har råd). Hur går det med vänstertrafiken? Har du vågat dig på att köra än? Jag funderar på att ta en extra semestervecka i sommar och komma över. Det ser härligt ut! Kram

2009-05-05 @ 08:58:15
URL: http://tanthanna.blogg.se/
Postat av: Pc

Förutom att det ser bra ut så är det riktigt fina bilder! Med tanke på Richards beskrivning av hur tätbefolkat England är så ser jag ju varför. Folket får trängas på det som blir kvar när slotten brett ut sina parker och trädgårdar! Den sista bilden blir jag mest glad över. Du ser lycklig ut, är det den obegränsade mängden ogräs som gör det eller... ;)

2009-05-05 @ 21:16:16
Postat av: hjalmar

den enda skillnaden på dom två första bilderna är ju att ni har släkt ljuset. jag slår vad om att allt stök är kvar där i mörkret ;)

2009-05-05 @ 22:19:37
Postat av: .y

Hahaha, jag håller med Hjalmar!

2009-05-08 @ 07:25:15
Postat av: elin

Nej, men ni ser väl att den gigantiska klädhögen är borta :P och sen skrev jag väl också att det såg "bättre" ut, inte perfekt. Nu tycker jag att vi lämnar ämnet, det finns viktigare saker än att städa rummet eller vad säger du HJALMAR...

Ogräset fortsätter tyvärr att gro, dels pga regn-sol-regn-solvädret.

2009-05-08 @ 12:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0