Hosten 2010

Idag tog jag ledigt fran TV och att vara social och har antligen satt mig har framfor datorn for att uppdatera min blogg. Men vet ni vad, jag vet inte riktigt vart jag ska borja.
Hanna ville bara ha ett blogg inlagg, sa, ja det har jag ju gjort nu da...
Pappa ville ha bilder (sa klart) pa mig och pa Rocky. Mamma vill nog bara ha ett livstecken och Hjalmar..ja, han vill nog mest ha sovmorgon.
Hanna kom i slutet av sommaren, borjan av hosten. Hon beslagtog varat koksbord och tv-bord med bocker och garner i alla dess farger och former. Men hon hjalpte oss aven med lite av varje, t ex. disken, tvatten, fylla pa vatten till hastarna, passa hundarna och halla oss pa gott humor.
Da och da akte hon hem igen, da fick vi tillfalle att dricka varat Costa-kaffe och sedan fick vi klara oss sjalva ett tag igen. Som tur var har vi traffat manga nya kompisar tillsammans, sa helt ensama lamnade hon oss inte.
Vi akte pa minisemester till Sverige innan jul. Vi han med en massa, som till exempel hugga tva julgranar till mamma. Vi traskade fram och tillbaka dar pa Backatorpa vagen en lang stund innan vi fann de tva ratta granarna (sa hon kom inte undan detta aret heller!). Richard tyckte att det var valdigt spannande och inget som han nagonsin gjort forrut. Se sa stolt han ser ut!
Liseberg akte vi ocksa till...som valdigt manga andra. Men var vore julen utan julmarknad..
...och barn med frusna tar 
och lussetag!! 
Aven detta aret pysslade jag ihop mina egna julkort
Aret slutade som det borjade kan man ju saga. Insnoade blev vi ater igen, darfor blev arets sista hunt (boxingday) valdigt kort for oss. Vi samlades till fots for att se vara huntsmen ge sig av over de snoiga falten.
Men vi var glada anda, sa ...
"From all of us, to all of you..."
..en god fortsattning pa 2011!

Kommentarer
Postat av: Pc

Så bra det blev och bilder på både dig och Rocky! Visst blir det tomt när någon åker, men lite skönt också eller... ? Snygg gruppbild där på slutet!

2011-01-07 @ 01:04:51
Postat av: Hanna (syster)

Härligt inlägg! Precis vad jag ville se ;) Hösten har varit super och jag hoppas jag varit till nytta och stöd trots att jag ibland varit för mycket storasyster :) Jag kommer tillbaka fler gånger, får se hur länge bara.

2011-01-07 @ 01:28:52
URL: http://Tanthanna.blogspot.com
Postat av: mamma

Härligt!!

2011-01-10 @ 09:19:54
Postat av: johanna

Fin blogg, hoppas du har haft en bra dag :)?

http://johannamarina.blogg.se/

2011-01-10 @ 10:16:46
URL: http://johannamarina.blogg.se/
Postat av: johanna

Fin blogg, hoppas du har haft en bra dag :)?

http://johannamarina.blogg.se/

2011-01-10 @ 10:16:46
URL: http://johannamarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0