Dofter

Det är konstigt hur dofter kan få en på olika humör. Så fort jag kommer in i ett stall eller känner hästlukt så blir jag bara alldeles lugn, eller bara glad. Det är hemma, jag vet hur det går till och jag vet vad jag ska göra. Med det menar jag inte att prestationsångesten försvinner, men på något sätt känner man sig trygg.
Jag funderar på islandshästar nu, jag måste lära mig det. Sedan ska jag lära mig att köra. Det finns så mycket att det aldrig kommer ta slut, det finns alltid något nytt att lära sig.

Idag var det "high life" på jobbet, många byten att göra och telefonen ringde nästan konstant, folk ville beställa tid för sadelprovning så nu har vi fått lägga in några extra pass för att Anna ska hinna med.

Rocky är precis slut nu efter julhelgen. Så mycket nytt folk och många nya platser, han var dock rätt nöjd över skogspromenaden vi tog i morse. Men snart är det dax...schoff, att stoppa fortplantnings förutsänningarna så att säga. Men det är långt bort i tankarna för honom nu där han ligger och sover under köksbordet vid pappas fötter.
Jag ska snart säga de magiska orden så blir han pigg och alertt igen :) "Rocky, vill du ha skinka?"

 
Jag och Horse Farm's snyggaste häst "Raffe"...eller ja, han är ju bäst på att pussas i alla fall och bild ville han promt vara med på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0