Julstök

Nu ska vi alldeles strax sätta i tråd i de nya "kulorna" vi ska ha i granen. Mamma har en kalkon(?) i ugnen som vi ska äta i morgon, såååå gott. Hanna skrålar med i julsångerna, Hjalmar hjälper pappa att planera hur de ska lägga ljusslingan i granen. Rocky springer förvirrat omkring och undrar vad sjutton vi håller på med och varför han inte får bita i granen *suck*. Hur kul är det liksom att ha en massa roliga guppande grenar innomhus som man inte får bita på?! Vad är grejen då?

Hanna och jag var hos Lisa, Lovisa och Thomas och hälsade på tidigare idag. Rocky fick pussa på Lovisa, skrämma tre katter och äta en skinkbit, Elin fick efter mkt om och men hålla Lovisa...men lämnade ganska snart tillbaka det lilla livet då hon har en viss tendens till hög ljudnivå. Hanna dock som är van att lägga dövörat till ( H A H A ) klarade till och med att byta på Lovisa.
Vi väntar med spänning på om dagen kommer då hon blir så stor att hon kan ha våra (Hjalmar och min) fina mössa som hon fick i present, men det lär dröja, jag vet inte ens om hennes mamma Lisa är stor nog ;)

By the way, vi såg ett lodjur när vi åkte upp hit till mamma!!!! Inte varje dag som det händer (om man inte jobbar på Kolmårdens djurkpark). Den hade ingen svans, var grövre än ett rådjur och räv, det var ingen varg och ingen älg, så det kan ju inte har varit ngt annat.

Nu är här iaf väldans juligt här i stugan och till och med lite snö ute ( JO! Hanna, det är snö inte frost) :)
(bilder får komma imorgon då blogg.se fortfarande krånglar)

God Jul tillsvidare! :)


Här kommer bilderna:

Det ligger mkt jobb bakom allt pynt.   Hanna knöt trådar. 
Pappa "hjälpte" mamma i köket.  Årets gran, alldeles klar och grann blev den :) Manikyr för nybörjare..inte för  Elin.  Fina nya "kulor"
Sedan begav jag mig ut i kylan för att köra lite "carols" i mitt nya Anja-pannband, uppskattat. Hjalmar lånade kameran för att ta kort på alla paketen som ligger så fint under granen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0