Sten, sax eller påse

 

 

Tänk om jag bara kunde bestämma mig för något, något att hålla fast vid. Jag letar och letar, provar nya sätt att fylla ut mitt liv. Försöker hitta den väg jag så förtvivlat vill nå fram till. Men vi vet ju alla hur värdelöst mitt lokalsinne är, jag hittar inte ens med karta. Jag kan se precis hur det skulle kunna se ut, men hur jag än vänder och vrider på bilderna så missar jag alltid något. Man väljer alltid bort någonting. Då är jag ju där igen, där jag måste välja. Varför är det så svårt? Det är ju bara att bestämma sig. Men om jag bestämmer mig för en sak, då vet jag ju inte hur det hade blivit om jag valt det andra alternativet och hur vet man då vilket som är bäst att välja. Den här sommaren har jag gjort en massa val som jag inte har någon aning om de är rätt eller inte, jag vet bara att jag har missat en massa saker. Så fortsätter jag mitt liv, i visdom av alla saker jag missar, vilket leder till att jag missar ännu mer eftersom jag inte ser det jag har just nu. Det är som när man drömmer att man springer och springer men aldrig kommer någonstans, som i vatten.

Jag är medveten att jag förlorar saker när jag väljer, men jag vinner väl även på det, om inte första pris så i alla fall erfarenhet.

 

Man lär sig hela tiden och jag är medveten om hur barnslig jag var när jag flippade ur vid bion, men jag är tyvärr livrädd för mig själv och för att jag ska välja fel, så förlåt, jag jobbar på det, dagligen.

 

Den här veckan har jag fått öva lite på att välja, till exempel hur många Kingsland västar vi skulle ta hem och vilken färg, jag klarade det nästan helt själv. Hoppas att det var blir bra.

 (Åh, vad bra det är att skriva bloggen i word först, då lär man sig t. ex. att man ska skriva den här istället för denna).

Dagens bild:
image11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0