Visning

Idag har det (äntligen) varit visning på vårat hus. Vi har städar i dagarna tre (ja, iaf jag, mor och far har nog städat längre) och igår var det slutspurt. Så efter en halvt hysterisk dag på jobbet igår, som jag med nöd och näppe snörvlade och snorade mig igenom, var det bara att sätta igång och skura golv när man kom hem. Den mjuka sköna soffan hans inte med och kaffet blev kallt och orört.
Men idag så är det som sagt över, nu vågar man röra sig fritt i huset utan att vara rädd för att stöka till (för mkt).

Idag har det varit Rockys dag. Vi var först på hundklubben och gick aktivitetsrundan. Det är en slinga i skogen med lite stockar, balansgångar, hundkojor med öppning i bägge ändarna och slalom, osv. Sedan kastade vi boll på gräsplanen. På eftermiddagen var vi borta på hund/häststranden och promenerade/busade. Vi träffade på en annan 4 månaders valp (fast i dubbel storlek, schäfer/vallhund..något) jätteskoj tyckte bägge hundarna. Sedan passade Rocky på att jaga alla skojiga fåglar. När vi väl var hemma igen kom Skorpan och Bamse(grannhundarna) och ville leka lite, så Rocky drog en runda där med.
Nu är vi båda trötta...iaf jag.

image13
"Lite för kallt, men oj så skoj"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0