Mitt nya jag

Då jag har förstått att min idé att skriva på tyska och engelska inte har varit speciellt uppskattat går jag då tillbaka till svenska och hoppas att alla blir glada och nöjda (de som antagligen läser).
Dagsrapport:
Vi hann med rätt mycket idag, mockade ut och tömde säkerligen 10 boxar, sopade, krattade, skyfflade och ryktade. Nu ikväll har jag även hunnit rida Chopper, men oj så trött jag är.
Rich har lärt mig att köra traktorn nu också, den är inte riktigt likadan som den jag körde i tyskland, men det är ju alltid en bra erfarenhet, så nu kan jag det med. Pluss i CV:t. Rich ska åka hem på torsdag, jag vill följa meeeeed! Vill verkligen ge mig av nu, det känns i hela mig att jag måste röra lite på mig. Slit och släp är jag bra på, vill inte ha kontorsjobb det är en sak som är säkert och jag vill dessutom inte bara prata svenska, sjukt tråkigt är det.

Jaja, i onsdags..eller var det torsdags(?) så hämtade jag mina nya glasögon, så nu slipper jag vara blind. Nej, inte riktigt blind men om jag kollar på tv utan glasögonen och sedan tar på mig dem så märker man vilken skillnad det är. Sicken lättnad att faktiskt veta att jag inte ser bra istället för att hela tiden tro att...ja, jag vet inte, att jag är trött eller okoncentrerad.
Så här ser jag ut med glasögon:


D&G är det, himla fina, känns konstigt, men jag vänjer mig nog.

"Walter" är bättre, han busskuttade till och med litegrann när jag gick med han imorse. Men idag är även sista antibiotika-dagen, så nu håller vi alla tummar vi kan för att han ska fungera lika bra utan dem. Vi har riggat upp en baby-cam i boxen, så nu kan vi titta på honom när vi sitter inne i huset, bekvämt så slipper man springa ut mitt i natten för att se att allt är ok. Bra saker de hittar på till bebisar faktiskt. Finns ju visserligen liknande kameror som kallas föl-vakt, men ändå!



Här kan man se litegrann, lite störningar men det blåser ju som bara den ute.

Rocky stormtrivs på gården, leker med Carlton hela dagarna, och faktiskt, har han blivit lite lugnare, sover lite mer och är inte helt hysterisk!

Nu ska vi käka kvällsmat.


Kommentarer
Postat av: hjalmar

jag antar att du menar wouter? blev lite fundersam när jag läste.

2008-08-11 @ 00:20:12
Postat av: mamma

om du tycker att det är dags att åka iväg, så gör det!

vore ju kul att få komma till england och hälsa på. lättare med språket än tyskan. men svenskan är inte helt fel heller. /m

2008-08-11 @ 00:34:27
URL: http://monicam.blogg.se/
Postat av: Anonym

ELIN (sagt med "nu får det fan va nog"rösten).

Det var uppskattat från flera håll att du skrev på flera språk, att det inte var det från a l l a -fine, men det är din blogg o där gör du va fan du vill.

DIN blogg Elin.



Du är bäst.

2008-08-11 @ 16:01:20
URL: http://www.metrobloggen.se/illewais
Postat av: pc

Jasså det var du som var på bilden, kanske ska kolla mina glasögon ;) snyggt elin! Modernt ska det va i stallet, både glasögon och kameraövervakning. Har ni sökt tillstånd? FRA kanske inte gäller rörliga bilder...

2008-08-12 @ 00:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0