Träningsritt

Middag med familjen igår och sedan utgång med kusinen, nu räcker det med festande på ett tag.

Idag hoppade jag ut sängen (..eller snarare kröp) kl 9.15, som sagt upp och ut en runda på vallarna, mamma och pappa och deras kameror följde också med. Hela...nej, en stor del av gångvägen utmed Ätran vad helt översvämmad! Skumt att se. Vi busade lite grann vid scenen på vallarna och sedan gick vi hem igen. Käkade lite frukost och städade lite, torkade disk.
Runt 12-tiden körde jag Hjalmar till tennishallen och fortsatte ut till Pia. Vi skulle rida träningsritt idag :)  Ett helt gäng var vi; Jag på Kesoma, Pia på Pamiros, Uffe på Marahn, Johanna på sitt stora fullblod och Jessica på Maccan. Kesoma visade sig från sin allra bästa sida idag, hoppade och studsade som jag vet inte vad. Men alla hästarna vart ganska laddade. Vi klättrade och travade långa sträckor. Kesoma blev alldeles genomsvett och trött långt innan de tre araberna (de blev nog aldrig trötta) men vi hängde med hela rundan 1,5 mil blev det tillslut. Vi hade världens underbaraste väder :D  jag ångrade sååå att jag inte tog med mig kameran, ljuset var outstanding i skogen. Nu vet jag ju iaf var nästa fotosession ska bli av.

Kommentarer
Postat av: carina

så, nu har jag äntligen läst alla dina inlägg igen - hann inte riktigt efter min födelsedag. jag tyckte om under ytan inlägget och hästfotona, svartvitt blir så sjuukt snyggt! *kram*

2008-01-28 @ 20:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0