Vaknade på fel fot...

...eller hur är det man brukar säga?

Aaaahhhhh, ibland vill man bara inte gå upp och idag var verkligen en sådan dag. Men det var jag ju tvungen att göra, jag skulle ju jobba och Rocky vill gå ut och gå...eller nja, lukta (ni ska bara veta vad mkt det finns att lukta på). Så det var ju bara att släpa sig upp, sticka iväg en sväng till vallarna och kasta lite pinne.
Vi hade ju hoppats på mkt kunder på jobbet idag och det blev det också, lite svårt att klara alla själv bara, men det löste sig ganska bra. Folket kände väl att de var en bra fynddag idag då.
Väl hemma igen var det dax för nästa uppgift. Jag och pappa (och rocky) åkte till stugan för att hämta det sista av deras grejer. Det blev två vändor och sedan hem för att äta mat. Hjalmar hade lagat skinksnitzel, ris och sås. Mmm, gott. Sedan en sväng med rocky i fina falkenberg. Det är faktiskt väldigt fint på kvällarna, jag och pappa gick längs Ätran och bort till tågbron, där ifrån ser man över till tullbron, grand och gamla stan'. Ibland blir man för insnöad på sitt egna lilla "område" så man glömmer bort att se sig om. Falkenberg har faktiskt många fina byggnader om man tar sig utanför innercentrum och särskillt nu när det är så mkt lampor och ljusspel överallt.
Imorgon ska jag verkligen försöka sova lite, jag har varit så trött denna veckan. Jag som brukar vara en morgonpigg människa som alltid går upp tidigt och tar vara på dagen. Nej usch, nu orkar jag knappt gå upp på mornarna :(  Jag missar ju jättemkt.
Idag har jag kommit till ännu en insikt, men den behåller jag för mig själv tills...ja, tills jag känner för att berätta det.

Ingen bild idag för jag sitter på Hjalmars dator.

Kommentarer
Postat av: carina

åå, vad jag saknar falkenberg när du skriver sådär! hoppas allt är bra med dig annars elin, trots sömnbrist - det är jobbigt! *kram*

2008-01-13 @ 12:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0