Vilka förväntningar...

...och så mycket storm blev det. Inte så men lite bilder tog vi jag och pappa.



Och sedan vidare till historien om den ...(avbitna).. lampsladden.
Jag skulle, med mina tekniska elkunskaper, hjälpa pappa att byta ut ett kontakthuvud som hade trillat av en sladd (faktiskt!). Eftersom jag gjort det innan och är ganska bra på det verkar det som så började jag med att skala sladdarna. Allt gick väldigt bra fram till det att pappa kom in i köket och lade sig i. Men, så iaf kom kontakthuvudet på plats och allt vart klart...trodde vi. Bara att sätta in kontakten i vägguttaget då.
Men! om kontakthuvudet ser ut såhär: O <-- runt som en cirkel och vägguttaget ser ut såhär: 0 <--- ..inte riktigt runt som en cirkel utan två raka sidor går det inte att trycka i kontakten hur mkt man än tar i (det vet jag med säkerhet).
Men då är jag ju inte bara hobbyelektriker utan även hästtjej och ganska van vid verktyg som rasp, så kopplade jag ihop mina kunskaper och satte igång och jobbade på kontakten med raspen. (filade med andra ord).
och ett föredetta cirkelrunt kontakthuvud fick...ja, två raka sidor.
- Oj, så bra! utbrast jag och kröp genast ner på golvet för att sätta i kontakten igen.
Weii, den satt som en smäck kan jag säga. Ja, och där satt den fast...riktigt fast, ville faktiskt inte rubba sig alls.
Där, där slutar min historia..och pappas fortsätter, för det var han som, med hjälp av skruvmejsel, fick bända ut det där nedrans kontakthuvuder ur vägguttaget. Själv fick jag smita därifrån, men jag skäms inte för det för nu lyser det två nya lampor i fönstret (som pappa satt upp själv).


Kommentarer
Postat av: mamma

tur att du har pappa - och att pappa har dej!!!
tur att jag har er bägge

2008-01-19 @ 20:09:19
Postat av: Pappa Calle

Tur det finns påhittiga med självförtroende. Det skapar lite spänning, fast det kan i värsta fall bli tillfälligt spänningsfall. Om du är granne och läser detta kan jag lugna dig, värre än så här blir det sällan. Appropå spänning kommer jag att tänka på Vattenfall, om ett tag ska jag ta mig an duschen...

2008-01-19 @ 22:36:12
Postat av: Anonym

Ja, försökte intala mig att jag ju hade en del till godo. :)
Låter gott! .y

2008-01-20 @ 10:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0