Åkulle bokskogar och de talande stenarna

Om nu kulturrådet i Halland vill att man ska se våran fina natur och diverse andra sevärdheter borde de nog överväga att skylta lite bättre. Jag och Paulina virrade nämnligen omkring ganska länge innan vi tillslut hittade de talande stenarna som han Axell så fint hade tillverkat på 1800-talet. En tur på hallands vandringsled tog vi oss med picnic och hund.
På stenarna hittade vi en massa namn och ett och annat klokt talesätt, t ex:

"Det är bättre att ta striden med lejonet än att låta ilsken björn sova" (lite grov översatt/tolkat av ingen annan än mig själv)











Kommentarer
Postat av: Hanna

Det där med att skylta.. Hm.. det var ju du och Paulina som var ute så jag vet inte om det hade hjälpt. ;)

2008-06-18 @ 14:00:53
Postat av: elin

haha, kul kul. med tanke på att vi läste kartan och svor lite för att vi inte hittade dit vi skulle och sedan lite spontant körde efter magkänslan och sedan I ALLA FALL hamnade alldeles rätt...ja då kan man ju bara konstatera att vi skulle trott lite mer på oss själva och att vi faktiskt är ruskigt bra kartläsare ...och nu Hjalmar vill jag inte att du förstör detta som jag just kommit fram till genom att berätta för alla om elin, düsseldorf, green day-konserten och kartan.

2008-06-19 @ 00:06:43
Postat av: tina

fina hällristningar, men jag har sötaste kusinen ever : )

2008-06-19 @ 07:42:16
URL: http://vinterfrusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0