Mycket på en gång

...och jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Men jag försöker.
Karolin tog studenten och Hjalmar tog körkort. Rocky vann ännu en mjukisÄlg som även den är slaktad. Vi var på minisemester till High Chapparall, ojojoj, det var riktigt roligt. Massa bikers, hästar, vilda västern, cowboys, vin och trevliga människor.
Det lutar åt nya planer för min del. Gör dock som Tina och berättar ingenting förens det är lite mer klart, men det är väl ingen som blir förvånad över att jag har nya planer? Nej, jag tänkte väl det.
Jobbet rullar på...som vanligt?!

Nah, orkar inte, vaknade till muller som jag först trodde var min mage, men det visade sig vara åska. SUCK, vilket betyder att jag är alldeles för trött (lat?!) för att dra mig iväg de tre milen till stallet och den lille ponnyn, som för övrigt går riktigt bra nu. Ännu en anledning att verkligen åka dit och rida, men jag har faktiskt ingen lust och plånboken kvider för tillfället. Jag tänker ägna förmiddagen åt Rocky istället. Vi har en massa som vi måste öva på tills ikväll då det är avslutning på hundkursen. Pricklista:
- sitt (kan vi)
- ligg (kan vi)
- Stå (kan vi)
- stanna (kan vi)
- vänta (kan vi)
- kommandon på distans (kan vi)
- gå fo (kan vi)
- fot (kan vi)
- något extra (kan vi: rulla, vinka och snart..KRYP!)

så idag ska vi öva kryp, så att vi kan imponera som bara den :)  Först måste jag dock få liv i den lilla hunden som ligger och snarkar vid mina fötter.


Tim backar bilen (som vi lånade vid studenten) jo, han får nog körkort han med en vacker dag.


Lucky Luke och...ja, han den andra.


Vad gör Mats??? han fnissar! Manligt..


Så här fint har man det på kvällarna om man bor i glommen


Ja, ni ser ju..

Kommentarer
Postat av: Jag tror ni luskar ut det anda.

Ah, coolt, grattis Hjalmar! Da behover jag inte kora dig langre. Fast, jo, bryter du benet igen sa ar det nog bast att jag kor dig iaf, trots att du har korkort. Fast iofs, har du provat bromsa med vanstern istallet for hogern? Sant kul man kan gora nar man inte langre ovningskor o nan sitter jamte o ojar sig. Heheheehe, forlat i forskott Renualtagaren. Iaf, man tror man kan, men det svart, men om du lar dig det sa kan du ju bryta hogerbenet o kora anda. Fast da maste du lara dig gasa med vanstern ocksa o det ar ju knappt man nar, hahahaha, snacka om att inte vilja stanna i backe o hitta draglaget. Sa det hade kanske varit att foredra att istallet bryta vanstern o skita i att vaxla.. Fast det kan nog va sa att det ar bast att du inte bryter natt alls.



Var det verkligen det har jag kom hit for att skriva?

2008-06-12 @ 09:55:31
Postat av: Anonym

jag kan ju alltid gasa med en krycka eller nåt :p men nää nästa gång jag bryter benet så vet jag ju vem jag ska åka med i allfall känns nog säkrast så!

2008-06-12 @ 11:54:07
Postat av: Pernilla

Hej där



Gud va skoj att Rocky fått en cavalier-kompis! Är det en hane eller tik? Och hur gammal är den? Visst är det härliga hundar.



På hundklubben flög två hundar ihop idag och jäklar va de slogs. En softie och en jack russel. Och vad gör Irma då? Jo hon springer dit och ska titta på dem, och springer runt dem som om de höll på med någon skojig lek. Hon är för godtrogen, och tror att alla i hela världen bara är snälla och glada och vill leka och sånt! Jag blev rejält nervös innan jag fick tag på henne.



Hur gick nu kursavslutningen då? Skoj att ni vinner leksaker där!



Ha det bra o trevlig helg!

2008-06-12 @ 21:58:20
Postat av: mamma

nu kan ni nästan allt - utom att laga mat och hänga i knävecken. försök lära rocky det om du kan :)

kram

2008-06-12 @ 22:48:16
URL: http://monicam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0