West Coast Riot 2008

Sommaren är räddad, i alla fall vad det gäller musikaliska upplevelser!
Jag och Hjalmar begav oss iväg på ännu ett "festival"-äventyr (vet inte om man kallar det festival när det bara är en dag), denna gången åter i Göteborg. Jag missade Less Than Jake på förra årets "Pier Pressure" men detta årets Flogging Molly-spelning fungerar som ett plåster på såret. Flogging Molly är nog ännu bättre live än när man hör dem via cd (mp3, dator, internet...osv) och jag har värkande vadmuskler som har påminnt mig hela dagen. Som vi hoppade!


Träningsvärken kan även berott på all den promenad dagen bjöd på (förutom den jag och Paulina gick på morgonen) då Hjalmar ej tagit ut pengar och vi glatt traskade fram och tillbaka över den långa, långa bron som leder ut till Frihamnen.
Vi fick lite motion och Hjalmar fick även en sjukt snygg t-shirt.
Efter Flogging Molly, eller om det var före, jag minns inte så noga, så passade vi på att kika in i ett av speltältena. Där spelade bl a ett punkband från Sölvesborg, Splitside, de var riktigt bra och hade Lunds bästa trummis...tydligen.


I tältet spelade även Neverstore, som har en väldans söt sångare. Hörde någonstans från någon (Hjalmar) att det spås om att de är Sveriges nästa "Millencolin". Vet inte vad jag ska säga om det, men de var riktigt bra i alla fall.


De riktiga Millencolin spelade strax efter. En lite tam spelning, de var nog bättre sist jag såg dem. Men ändå...Millencolin!



Jag diggar deras grymma gitarrist och kolla in....

...DEN snyggaste gitarren EVER!

Efter Millencolin spelade NOFX ( NO    F  X, som jag lärt mig att det uttalas), det var nog den röjjigaste spelningen jag varit på. Nu har jag visserligen inte varit på så jättemånga men...ni fattar. Hoppade man inte med i folkmassan blev man nertrampad på tår och hälar utan dess like. Kul till en början, men inte när man skulle smita därifrån. Jag stod i mitten och när jag började tränga mig bakåt så förstod jag snart att jag inte alls stått i i mitten utan ganska långt fram. Det var HUR mycket folk som helst. Jag som inte ens lyssnat så mycket på NOFX, jag skämdes lite och måste genast lyssna lite mera.


Sedan var det raka vägen till speltältet igen för att lyssna på The Used-spelningen. Gruppen som jag började lyssna på för kanske 2 år sedan och inte lyssnat så mycket mer sedan dess. Klart man kände igen när de spelade gamla låtar, men det var mycket nytt också och man märkte/hörde på publiken att detta är ett väldigt erkännt band. Grym spelning, men många besvikna fotograferande fans som förtvivlat försökte få bilder när blixten bara slog i den tjocka rök som de envisades med att spruta ut. Bad hair day? för det lilla man såg av sångaren och resten av bandet var inte mycket. Bra musik men väldigt högljud spelning. Vi gick...tyvärr?


Dagen blev lång, men vi han med att se en himla massa skoj. T ex skatarna i junkyard.se-rampen som kickflippade sina brädor och försökte sig på 360 och onefot's. (haha, jag e grym på det där)


Vi såg även en kille med väldigt korta armar, en kille med väldigt korta ben, en kille som var duktig på jojo, en kille som stack en nål genom bl a tungan och ut under hakan men även genom armen. Allt det där ville jag inte fotografera, det var sjukt nog utan dokumentation.


Karro och Fia gjorde oss sällskap under kvällen.


Allmänt lyckad dag, trots en del felkörningar (som vanligt).

Kommentarer
Postat av: pc

riktigt snygga bilder! musiken har jag mindre koll på. konserter är krävande på många sätt tydligen...men kul

2008-06-29 @ 01:21:13
Postat av: Susanna

Åh Elin jag är sjukt avis!! Flogging är ju hur jävla sjukt bra som helst. Millencolin är inte heller fel. Gah hade hellre varit där än på Peace and Love som inte alls var så bra (förutom Teddy Bears). Fina bilder!

2008-06-30 @ 13:31:00
URL: http://sannaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0