Söndagens hundkurs

Tänkte att jag skulle visa lite bilder från hundkursen som jag och Rocky går på varje söndag. Jag kan tyvärr inte visa bilder under självaste kursen eftersom jag då är fullt upptagen och koncentrerad på allt som vi övar på.

Men här kommer några st som jag tog innan vi började i söndags:
image185
Jag och Rocky kom lite tidigare och passade på att träna lite fotarbete...

image186
Rockys tur med bollen och han är riktigt nogrann med placeringen minnsann!

image188
När Elsa kommer blir det full fart.


image187
Så småningom kom också de andra kurskamraterna f.v Levis-toypudel, Elsa-släthårig jack russell och Rocky då.

image189
Lilla Melin-chiuaua dyker upp och det blir varmt välkomnande vid grinden. f.v Elsa, Rocky, Levis och Bruno-cockerpoo (cocker spaniel/pudel)

image190
Här är kursen över och lilla Melin med matte traskar hemåt. I bakgrunden skymtas Totti-Lagotto, Dixi-greyhound och Siri-irländsk varghund.

image191
Dixi och Siri, visst är de fina!


Bonusbild:
image192
Man ska bara börja rita utan att tänka att det kanske kan bli fel, för då blir resultatet sannerligen mkt bättre.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Oj så fint du ritar! Rita och måla är verkligen inte en av mina starka sidor, så jag blir alltid lite avis på er som har talang för sånt.

Söt Rocky är på kursen. Och den irländska varghunden var ju superfin med!

Nu ska jag redigera foto från en agilitykurs som jag var och fotograferade lite på igår. Det är en kompis som håller kursen och hon ville ha några bilder till sin hemsida, så då får man ställa upp ju. Och när det handlar om agility är det mesta bara skoj!
:-)

Hunden får börja tävla när den fyllt 18 månader, och Irma är snart 13, så jag längtar till det kan bli dags.

Ha det bra!

2008-05-28 @ 18:20:44
URL: http://lillairma.blogspot.com
Postat av: carina

haha, så rolig den bilden på dixi och siri - de ser jättelånga ut!!! och din hästbild är jättefin! :)

2008-05-28 @ 21:12:03
Postat av: carina

ahh, förresten - såg att min sista kommentar aldrig komm upp, ibland har jag svårt att ladda på din sida... hmmm - dumt! men kramkram på dig! det var så läge sen jag skrev!

2008-05-28 @ 21:14:20
Postat av: pc

rocky verkar mer intresserad av bollen än de fotbollssplelarna du visade här om dagen!

2008-05-28 @ 22:05:04
Postat av: Pernilla

Hej

Ja död spelar man när man ligger ner på sidan och är helt stilla. Det gör Irma när jag säger pang och skjuter henne med mitt finger! :-)
Jag vet knappt hur hon lärde sig det för det fattade hon snabbt, med hjälp av godis och "kvar"-kommandot. Men före hon lärde sig pang så lärde hon sig rulla, vet inet om det var till hjälp. Men rulla kan väl Rocky?

Ingen erfaranhet av det fodret. Många säger att Irma är smal med, och att hon är så liten. Ja, men hellre det än en lite förtjock hund. De är ju bara ett år gamla och man ska kunna känna deras revben utan att trycka för hårt på hundens sidor ju, och lite midja ska de ju ha, i alla fall en cavalier.

Men såna som håller på med utställning säger alltid att mina cavalierer är smala och för små, och jag tänker för mig själv att deras hundar är banne mig lönnfeta och skulle tex aldrig bli en superhund i agility.

Men om du själv också tycker att Rocky är för smal så skadar det väl inte att testa ett nytt foder. Vi får hoppas det funkar bra för honom. Äter han bra annars, eller han är en sån som inte är tokig i mat?

Ha en bra vecka ni med! Bara tre dagar kvar till helg nu ju!
:-)

Pernilla

2008-06-02 @ 19:13:24
URL: http://lillairma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0