550 kg häst på min fot..

...resulterade i brutet fotben. AJ! Han liksom hoppade runt i någonslags panikartad steppdans och glömde totalt bort mig där i boxen.
Spenderade 5 timmar avlördagskvällen på akuten i Varberg, vilket var ganska underligt med tanke på att när vi faktiskt kom dit så var det helt tomt i väntrummet. Men där väntade vi i en halvtimme bara, sedan blev vi inskickade i ett annat väntrum där vi satt lite längre. Röntgenremiss och ännumer väntande, men vad är väl två timmars väntan när det finns kardemummakakor och skorpor, till och med GRATIS kaffe. Efter två timmars väntan på ortopeden så bestämde de sig (läkarna) dock för att det inte behövdes gipsas. Kanske inte ett så väl övervägt beslut med tanke på att jag är hästtjej och finns det något som de flesta hästtjejer gör så är det att absolut inte sitta still. Igår var jag ju ledig, men idag har jag jobbat litegrann.
Jag har bland annat sniffat igenom och staplat upp 25 höbalar för att sortera ut de som inte var så bra, putsat, sopat litegrann, hoppat fram och tillbaka för att hämta täcke till behövande häst, tvättat, plockat i ordning lite bland mina saker i ladan, fixat med alla vaccinationer och gjort ett schema. Funderade på om jag faktiskt kunde grooma lite på hästarna men de blev så förskräckligt rädda för mitt hoppande hit och dit att jag bestämde att jag kanske skulle vänta litegrann med det. Det är helt fantastiskt vad man kan göra med hjälp av smärtstillande! Nu sitter jag dock här och ångrar mig lite, det känns...
Imorgon ska jag ringa till akuten och se om jag kan få en plastskena/fot (en sådan som Rocky tuggade lite på när Hjalmar hade en) för då får jag lite mer stöd när jag stolpar omkring.

Här är annars en glad kille:


Kommentarer
Postat av: mamma

är han glad för att du hoppar på kryckor eller ?? :)

2008-11-17 @ 21:55:14
Postat av: Pc

Skena? Är det bra? Var det inte det som gjorde att du har ont... en som ske´na ;)

2008-11-17 @ 22:51:30
Postat av: elin

svar mamma: oh nej, han försöker bara pigga upp mig lite :)



svar Pc: hahaha, ojoj cred för din otroliga humor

2008-11-18 @ 08:41:34
Postat av: punkty

Världens bästa Elin! Jag var fan i upplösningstillstånd igår, o jättenära på att strunta i att åka hem till dig, men så bet jag ihop o ATT jag är glad för det. Du är så jäkla bra!! TACK!! O jag är så otroligt glad att du sa att jag var löjlig. Det är därför du är min vän. Utan ärlighet, ingen punktyvänskap. Du är SÅ bra!

2008-11-18 @ 17:43:15
URL: http://www.metrobloggen.se/illewais
Postat av: Hanna

Stackars systeryster. Men för helvete unge kan du inte ta chansen nu och ta det lite lugnt!! ;) Sötisen Rocky får gärna komma på semester hos mig men jag misstänker att han inte gillar stan lika mycket.

2008-11-18 @ 20:38:10
URL: http://tanthanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0