Happy Christmas/different christmas

Låt mig presentera en ny familjemedlem:


Billy

Låt mig även presentera Rockys nya tjej:


Bramble och Rocky

Ok, så nu har jag firat jul i England för första gången. Annorlunda men trevligt och trivsamt. Jag hade ju min kära far här på besök och stöttade mig. Att fira den 25 istället för den 24 var nog det som kändes kontigast. Skinka åt vi *smask* men huvudrätten på julbordet här är kalkon. Rocky klagade absolut inte, men jag tror att vi båda saknade köttbullarna och risgrynsgröten lite grann i smyg.
Så det var alltså juldagen som vi firade, den 26 däremot (annandag jul) som de här kallar "Boxing day" var det dags för årets viktigaste hunt. Hela Bicester Whaddon Hunt samlades för det största meetet jag ha varit med om. Vi samlades på ett stort fält mitt i en by kallad Winslow. Jag på Rocky, Rich på Solly, Susie på Pebbles och drygt 80 andra ryttare. Tillsammans red vi i samlad trupp, uppkläda i svarta kavajer och beiga ridbyxor, med hundarna i täten, på huvudgatan genom Winslow. Utmed sidorna av vägen stod hundratals människor med kamerorna i högsta hugg och vinkade glatt. Vilken tradition!!! Man kände sig nästan kunglig! Jag slog till och med till och vinkade "silvia-vinkning" som min kära lillebror lärt mig.
Jag hoppas på att min far lägger ut lite bilder på sin blogg: http://callemedse.blogg.se

So, from all of us to all of you...


....a very Merry Christmas!



Kommentarer
Postat av: mamma

Ett rikligt djurliv ni har i england. Men vem är Rockys tjej, bor hon också på the lays? Sen är jag lite nyfiken på den bruna skapelsen med färgad peruk som calle fotograferar, om det är nåt att äta, smakar det gott? kram mamma

2009-12-29 @ 09:15:07
Postat av: tina kusin

bedårande nya familjemedlemmar! man vill bara krama om dom.. tack för det fina julkortet. många nyårskramar*

2009-12-31 @ 15:54:46
URL: http://vinterfrusen.blogg.se/
Postat av: calle

borde jag veta vem bramble är? den såg jag inte när jag var där. det kommer snart bilder från din hunt.

2009-12-31 @ 17:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0