Längtan



Här är granen redan pyntad av ingen annan än mig. Det kändes jättekonstigt att pynta "någon annans" gran, i "någon annans" hus. Jag längtar efter ett eget litet hus jag, där det är hemma för mig också. Jag laddar för bröllop i helgen, INTE mitt dock, utan en vän till Rich. Första tillfället jag får att ha min fina röda klänning som jag tycärr inte kan ha om jag inte drar in mexintag av luft i lungorna och inte släpper ut det. Dans blir det inte tal om, då säger det bara swisch och sedan är jag hela bröllopets underhållning. Jag ska fixa skärp. Men klänningen är fin, det kanske till och med kan blir en bild efteråt.
Vi hade höstens/vinterns första frost här imorse, jag tog kameran och Rocky på promenad. Kallt, mysigt och med andedräktsmoln. Frisk luft och sju hästar som gnäggar godmorgon och bankar menander på boxdörrarna. En av dem behövde inte banka, han hade redan tagit sig ur boxen och hälsade mig välkommen med munnen full av foder, "du är sen, tugg tugg".

Kommentarer
Postat av: mamma

var det möjligen jamie som serverade sej själv?

det var väl synd att när du äntligen får tillfälle att använda klänningen är den inte lagom. Men det blir säkert bra ändå. tror att du blir balens drottning - i alla fall i någons ögon ;)

2009-12-01 @ 23:35:44
Postat av: Pc

du är inte så långt bort för här var det nog en del av samma väder, -5 i morse och en läcker fullmåne på en klar himmel. men jag tog inte ut kameran på väg till jobbet. du får ta några fina bilder på festfolket inkl dig.

2009-12-02 @ 21:03:06
Postat av: Malin

Hej hopp hoppas allt e bra med dig. Har just importerat en connemara från irland. Nappe går som tåget han är nästan besvärs fri.. Du vet att Lucky hade fler bervär än bara kissing spines å att knäna var utslitna. Men han finns i himlen nu..

2009-12-03 @ 13:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0