Officework

Kontorsarbete här i England är ganska enkelt. Bara sitta här och vänta på att det ringer i telefonen och när det väl ringer så ropar man bara: "Stuuuueee, will you take it please, I don't know what to say". Sedan är det bara att vänta tills det ringer igen :D

Idag har jag haft stalltjänst. Jag har fodrat och longerat en hög med hästar. Men så himla imponerad av det Engelska vädret är jag ju inte, då det spöregnade ända till den sista hästen nästan var färdig longerad. Sedan var det uppehåll i 30 minuter tills vi skulle sätta hästarna på skritten, då började det ösregna igen.
Nu när jag sitter inne på kontoret så är det klarblå himmel...

Oh, nu ringer det!

Jag och Rich har anmält oss till ett lopp. Ja, det är sant, vi ska springa 10km runt, runt i Oxford. Man får en liten dosa att sätta på skon så jag tror till och med att ni skulle kunna följa oss på internet. Så ikväll ska vi ut och träna. Sist vi tränade så tog vi Bobby med oss. Bobby är Rich's mammas lilla jack russell blandning, han har väldigt korta ben och tycker om att hoppa upp och ner. Han tyckte att det var jätteroligt, i alla fall de 15 första minuterna, sedan tyckte han att det var lite väl långt bort ifrån "mamma" och ville helst vända hem. Rich fick springa lite med honom i famnen och sedan var det ok igen. Vi måste sett väldigt roliga ut, först Rich med Bobby i famnen sedan jag 60 m efter, eftersom Rich ska envisas med att konstant springa så snabbt han bara kan tills jag skriker lite på han, då väntar han tills jag kommer i kapp, sedan springer han iväg igen. Klara brukade kalla honom "Duracell-kaninen" inte helt utan orsak... Så jag tror att det kommer sluta med att jag tränar lite för mig själv och Rich för sig själv, det fungerar bäst. Rich tycker att jag kan bli lite vrång annars.
Loppet ja, det går av stapeln den 15 Maj...nu lät det väldigt nära, jag funderar starkt på hur jag ska hinna komma i form till dess, men jag antar att det är ok att gå lite emellanåt om jag nu kan klara av att tillåta mig själv det.
 Hade jag haft Rocky här hade det nog inte varit några problem alls att komma i form dock. Hanna, mamma, har ni vågat er på en löptur med honom?

Oh, nu ringer det...

Tills vidare :)












Kommentarer
Postat av: Hanna

Löptur!? Inte då. Men vi har varit på många långa promenader och det gillar han starkt. Roligast var idag när vi kom in i trapphuset i Falkenberg och han blev helt till sig och pep och hade sig. Han visste precis vart han var, att Hjalmar var hemma gjorde saken ännu bättre!Han störtade in och nu ligger dom här på köksgolvet och bråkar.

2009-05-08 @ 15:00:46
URL: http://tanthanna.blogg.se/
Postat av: mamma

löptur med rocky??? hur ska han hinna ha koll på alla dofter och eventuella djur i skogen om man ska springa. nej, lagom promenadtakt gäller. men på tisdag ska jag till jönköping och genomföra vårruset, fast det är bara 5 km. kram och lycka till /mamma

2009-05-09 @ 09:30:12
Postat av: Pc

Jag gick på stranden till Näset och Sommarvägen sedan hem till Nygatan igen i raskt tempo, strålande solsken och frisk vind idag. Rocky var med och det blir ca 10 km. Sedan fick han jaga tennisboll på en fotbollsplan tills tungan släpade i gräset. Så jag ska nog hålla honom i trimm tills du hämtar honom. Tala om vad loppet heter så kanske vi kan följa dig och Richard.

2009-05-09 @ 18:13:50
Postat av: Anonym

Hej Elin!

Tänkte egentligen bara skicka en jättekram från alla oss här på Parkgatan. Vi tänker på dig emellanåt och undrar om du har det bra osv..och så är vi lite avundsjuka på dig. Vi kommer garanterat och hälsar på dig framöver! KRAM!!

2009-05-14 @ 21:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0