Härliga söndag

Söndag är min dag, eller förlåt, min och Rockys dag. Då åker vi till hundklubben vi 10 efter att ha pysslat lite i stallet och sedan kommer vi inte hem förrens vid nästan 15.00. Då har vi övat lydnad och agility i massa timmar. Det är helt underbart. Jag, Rocky och massa andra hundar med deras mattar och hussar, kan det bli bätte? JA! för vår tränare för dagen sken glatt upp när vi sa att vi var från Sverige och talade genast om att där hade hon minsann växt upp och även om språket in kom flytande så förstod hon en hel del. Hon var väldigt klok och gav oss massa råd och det bästa av allt måste varit hennes jobb. Hon var djursjukvårdare! Precis som jag har tittat på utbildning och hon gjorde sin vid sidan av annat jobb, det betyder att det finns alltså hopp! Jag ska genast höra efter på flera veterinärstationer. Kanske kan bli något att satsa på. Annars så har jag flera alternativ att se efter, spännande.

Jag tror nog att jag helt enkelt har varit alldeles för lat för att blogga på sista tiden, eller så kan man väl säga att jag bara har prioriterat annorlunda.
Så, nyheter:

Vi har köpt två nya hästar (korr. Rich har köpt två nya hästar). En liten buspålle som är 1,5 år och ett sto som vi ska använda enbart till avel.


Jamie köpte vi i Essex så han är döpt efter en annan ganska känd Essex-pojke som även han älskar mat, ingen mindre än Jamie Oliver. Han är en riktig hejare på att hoppa och släpper man ut honom i en hage så bör man inte vara så säker på att det är den hagen som man hämtar in honom från.


Shirley Valtentine "Vallie" är en riktig lady och henne hämtade vi inte långt här ifrån, hon har en svävande trav och vi hoppas att fölen efter henne ärver både den och hennes lugna tempremrament.

Sedan vill jag bara meddela alla att Rocky är fullt återställd efter sin lille golfbollskarriär och ska nu få flytta upp en lydnadskurs efter som han är så exellent duktig!


Kommentarer
Postat av: Pc

Klart att han inte fastnade för golf. 18 hål i en stor gräsmatta och inte en enda kanin! Hur kul är det!?

2009-09-13 @ 21:50:42
Postat av: hjalmar

och när får man se dig här i krokarna igen då??

2009-09-13 @ 22:19:38
Postat av: Hanna

Åh ja veterninär är definitivt något för dig! Satsa på det. Idag ska jag kolla om jag kanske kan plugga en termin utomlands, Enlgand är det land jag tänkt mig. Det kommer visserligen betyda att jag skjuter på min examen en termin men det är det nog värt! Puss på dig syster.

2009-09-15 @ 09:42:16
URL: http://tanthanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

tyckte att buspojken jamie verkade vara ett riktigt charmtroll. men vad tycker kusinen (?) om att ha en fritt hoppande häst som granne???? /mams

2009-09-15 @ 22:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0