Hastar, hastar, hastar, hastar...

Liver gar sin gilla gang, heter det. Ibland gar det framat, ibland bakat, ibland gar det till och med helt upp och ner. men visst ar det spannande att fa se livet ur olika synvinklar, aven om det inte ar enkelt att fa nagon ratsida pa det.
Denna veckan och tva veckor framat rider jag en flackig hast at en ung tjej som foll av stolen och nu hoppar pa kryckor. Jag borjar aven ett nytt/gammalt jobb. Det ska blir skont att fa lite rutin och fa visa hur fint det kan blir i ett stall om man bara vill att det ska bli det. Det kravs inte mkt mer an vilja for att stada upp.
Rocky har ater igen varit hos veterinaren, denna gangen med magen. Det ar ju inte latt, nar man har en sadan liten mage, att stoppa (eller inte stoppa) ratt saker i den. Nu ar det dock stenhard diet som galler, bara egna maten. Rocky tyckte forstass mest om kyckling- och risdieten, men den tyckte inte jag rackte till, dessutom blev den valdigt dyr! Sa den far han bara nar han ar valdigt ynklig.
Idag ar det dock jag som ar ynklig, men min bauta forkyldning, allt jag har gjort idag ar att slappa ut min hast och mocka ut boxarna. Sedan har jag bara suttit har med datorn och tvn i bakgrunden, fixar med bilder och atit kakor! Hur ofta far man lov att gora det???

Kommentarer
Postat av: Pc

Sköna bilder med rörelse, kontakt och fina hästposer. Och till sist ett jäkligt fint dubbelporträtt!

2010-08-01 @ 14:46:34
Postat av: Monica

Svaret på din sista fråga är : hur ofta som helst, speciellt om bilderna blir så bra som de här är. Närhet och kontakt mellan människa och djur. Jättefina bilder på Lisa.

2010-08-01 @ 20:08:39
URL: http://ombildad.blogg.se/
Postat av: Pernilla & Irma

Så fina foto! Som vanligt! :-D



Är det en springer spaniel på sista bilden eller? Himla söt är den.



Irma hälsar att hon förstår Rocky till fullo!! Hon har ett himla bry med att försöka stjäla allt annat som går att äta, men det är ganska strikt här med. Bara henne egen mat, och ibland får hon smaka gurka, tomat eller något litet bär. Det är nog för trist för en som gillar att äta ALLT! Men men..



Hoppas ni kryar på er, både du o Rocky.



/Pernilla o Irma

2010-08-06 @ 07:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0