Sondag = vilodag?

Ehh, vem kom pa nagot sadant dumt? Eller, ja vem som an kom pa det var inte en familjemedlem av detta huset jag bor i nu i alla fall. Allt borjar sa fint pa morgonen, jag tror att jag ska fa lite sovmorgon, da det ju faktiskt ar sondag, men kl kvart i atta borjar klockan ringa och da MASTE man ga upp. Sa kl atta noll noll ar vi alltsa sena...

...ner i koket for morgon teet. Kl halv nio da maste vi faktiskt ner till stallet for att hastarna vantar otaligt (vilket de i och for sig gor ratt i) pa sin frukost. Men med lovord om att vi inte ska gora nagot speciellt i dag sa hoppas jag pa lite tid for mig sjalv och den dar lopturen. Lite tid att uppdatera bloggen, ringa foraldrarna (for att tala om att jag faktiskt ar vid liv oavsett livstecken eller inte pa tva veckor), greja med bildera och ta en promenad med Rocky.
MEN, att vi inte ska gora nagot speciellt betyder inte att man sjalv far bestamma vad man ska gora minsann. Sa nu sitter jag har pa kontoret och skiver en mening i taget medan jag springer fram och tillbaka mellan datorn och pappers-nermalnings-maskinen. Basil behovde mer badd. Ja, just det sedan ligger tvatten och vantar och de tva sma anglahundar vi har later oss inte vara arbetslosa, de har sjalva gjort "sagspan" till oss i vardagsrummet (var det inte det veden var till for??). Inte att forglomma de sju hastarna i stallet som vill ha mat och rent i boxen om tva timmar igen. Just det, MAT till oss var det ju ocksa och sedan marsvinens bur...och en svang till mataffaren.

Sa den dara vilodagen far vanta till nasta sondag...

Kommentarer
Postat av: mamma

oj då, nu är det rosa med hjärtan :)

2010-02-21 @ 21:38:42
URL: http://ombildad.blogg.se/
Postat av: calle

Spännande dialekt du lagt dig till med eller har det blivit något fel på tangentbordet ;)

En pappersstrimlare kan tydligen göra en massa nyttiga saker. Det är väl så du ska se på din fyrbente strimlare... det behövs bara lite fantasi (och tålamod) för att klura ut användningen av resultatet av hans "arbete".

2010-02-22 @ 21:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0