Lite lagom

Känner mig frusen och trött. Har varit i stallet hela förmiddagen, hovslagardag. Inte för jag gör så mkt annat än att vara i stallet men idag kändes det som en väääldigt lång förmiddag. Red R's "nya" sto, hon har blivit bättre sedan jag sist red henne för 2 månader sedan. Hoppfullt, kanske skulle vara ett passande ord.
Nu sitter jag här och vägrar gå ut så länge jag kan, säkerligen en 30 minuter till, tills R kommer och drar med mig på shoppingtur. Han struntar blankt i alla mina förmaningar om att jag inte vill ha någon mer födelsedagspresent. Han har bestämt sig för att köpa en portabel hårddisk till mig. OM han nu måste köpa någonting så önskade jag mig ett par nya löpskor, men det struntade han också blankt i.
Så, min önskelista är enkel:

- Löpskor

Där har ni det. Nu vill jag ju inte ha 5 olika par utan ni kan väl gå tillsammas med små bidrag.
Förresten vill jag egentligen inte fylla år alls, jag vill inte fira det. Jag vill helre fira att jag kommer hem och hälsar på er! ..och så firar vi ju mamma förstås.

Jag vill väldigt mkt, så varför är det så svårt att få till det? Kan någon svara på varför de har gjort livet så fruktansvärt svårt?? Finns en reklam här i England om att mitten alltid är bäst. Inte för mkt eller för lite, inte det ena eller det andra. Som mitten på en pizza eller på en smörgås. Problemet kanske ligger i att jag gillar kanterna bäst...
Rocky har lärt sig ett nytt ord: STOOOOPP!
Fungerar ganska bra, dock inte när det går hundar 400 m längre fram...

Kommentarer
Postat av: mamma

och jag som har bjudit hit folk på söndag att fira DIN födelsedag.

2010-01-26 @ 21:16:20
URL: http://ombildad.blogg.se/
Postat av: calle

Om svenskar anses gilla "lagom" så kanske engelskmän vill stå i mitten(centrum;), inte sticka ut åt något håll... men nej det kan jag inte hålla med om. För att inte vilja sticka ut är dom rätt speciella. Livet svårt, engelskmän kan konsten att komplicera till det mesta!

2010-01-26 @ 23:50:40
Postat av: hjalmar

Jaaaha löpskor....då struntar jag väl i den där skjortan då.

förresten så är inte alls mitten bäst. mitten är sämst! det är precis då man inser att man snart slutar, innan och början är bäst.

2010-01-27 @ 00:46:11
Postat av: tina

Psst: bara så att ni vet, de som fyller år i januari blir helt enkelt firade på söndag. ni behöver inte tänka på vilket syfte vi som är gäster är där i, det vet vi så väl själva. elin, välkommen hem till landet lagom är bäst, vare sig det är för en kort eller lång tid är jag säker på att du kommer hitta ditt spår och att spåret leder till det du vill förverkliga.

2010-01-27 @ 12:57:03
URL: http://vinterfrusen.blogg.se/
Postat av: tina

Psst: bara så att ni vet, de som fyller år i januari blir helt enkelt firade på söndag. ni behöver inte tänka på vilket syfte vi som är gäster är där i, det vet vi så väl själva. elin, välkommen hem till landet lagom är bäst, vare sig det är för en kort eller lång tid är jag säker på att du kommer hitta ditt spår och att spåret leder till det du vill förverkliga.

2010-01-27 @ 12:59:25
URL: http://vinterfrusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0