Snökaos...

Tänk att ett land kan vara så nochalant att de inte ens är beredda när naturens lag vänder sin vackraste sida till!
Snön var förutspådd kl 6pm tisdag kväll och som i ett trollslag började de första flingorna singla 5.50pm. Helt plötsligt blev alla som galna och telefonerna började ringa hit och dit. Jag som är uppvuxen med i alla fall lite snö undrade vad sjutton alla jagade upp sig för. Först senare på kvällen när vi stod med snö upp tillanklarna och förökte lura ut vilket håll snökedjorna skulle sitta förstod jag allvaret.
Här är lite bilder från...ja, upplevelsen av ett land utan vinter däck.



Hur farligt kan det vara med lite flingor?? Sunny är var inte så ledsen för det.


Över en natt förvanlades Weston on the Greens fält till tysta, vackra sagolandskap.


Varma, mjuka, snömular frustade ångor som drakar.


Lukterna försvann för mig men skärptes för vissa, nosen var inte långt från marken i många sekunder.


En första snöupplevelse?



Jiiippiii, kom igen matte det här är ju hur kul som helst!


Jag fick minsann pulsa ner till stallet med tre små hundar som jag bara såg öronen på i den djupa snön. Andra tog fasttracken ner, lite mer bekvämt men där gick han bet på glädjen...


Bus i snön..


Whhaaaaaa!!!

Ja, ni förstår vad jag tycker är viktigt här i livet. Är det med än 5 cm snö så ska man hålla sig långt ifrån alla vägar och sånt som har att göra med bilar och andra fordon, det är så mycket bättre.

Innan jag slutar ska jag bara visa den här lille knodden som vi träffade på när vi var på roadtrip för några dagar sedan, han har vinterjackan på sig som ni ser. Framförhållning!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag förstår att det blev lite oroligt. här kom ca 30 cm snö i natt och jag fick leta upp bilen när jag slutade jobba kl 11 imorse. gårdsplanen hemma var nästan orörd, så det blev till att skotta där också. i alla fall så jag kunde ställa in bilen. /mamma

2010-01-06 @ 19:46:33
Postat av: calle

Fantastiskt fina bilder på glada hundar o hästar. Ekorren ser lite mer stillsam ut men han var säkert gammal och förståndig.

Hur det ser ut i samhällena och på vägarna kan jag tänka mig. Jag vet ju hur besvärligt alla tyckte det var med 3 cm snö...;)

2010-01-07 @ 22:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0