"May" 2010





Jag är förundrad över hur trött man blir efter en bilsemester i Europa. En bilsemester som skulle varit en vecka men som drog över och blev två. England - Frankrike - Belgien - Tyskland - Danmark - Sverige - Danmark - Tyskland - Holland - Belgien - Frankrike - England.
Många timmar i bilen blev det, många hästar synade och många vänner påhälsade. Av någon anledning börjar jag här med hemresan, utresan måste vänta till nästa gång.
Vi började hemresan måndagen  31 maj, båtresa över till Danmark. Där bar det av mot ett litet ställe öster om Frederikshavn och det första stoppet för häst-inköps-resan. Rasmus är en bekant till mestadels Richard och han hade två väldigt fina hästar att visa. Här provade vi hästar för en Englands bekants räkning. Efter många, många mobilsamtal hade Rasmus två (kanske tre) andra ställen för oss att se, så vi gav oss av igen och den här gången till ett ställe utanför Skanderborg. Hästarna blev sedda och vi passade även på att besöka en till bekant där vi tillbringade natten.
Nästa dag, ja...det fortsätter likadant. Två hästar sedda och sedan en tripp ännu längre söder ut. Det gäller ju att använda alla sina kontakter. Så jag rotade i telefonlistan och hittade numret till min fd chef, Claudia, i Tyskland. Å, ja visst, hon hade också ett ställe att skicka oss till. Natten spenderades hos Richard's fd chef i Echweiler.
Claudia's kontakt var väldigt lyckad och efter en hel dags affärsuppgörelser, på tyska, hade vi en inköpt häst! Jag är stolt över både min knackiga tyska och mina obefintliga hästaffärs-kunskaper.

Nu kunde vi med lite lättnad njuta av våra sista dagar av semester. Vi körde in i Belgien och stannade till i Monteanue, där våran vän Claire jobbar på en stor ranch. När jag säger stor, menar jag STOR. Med 250 hästar + föl och 150 hektar, kan man nog kallade den stor.



Claire har även fått möjligheten att flytta med sin egna häst dit.



Jag knäppte ca 500 bilder på fölen och stona i hagen. Men ni ska inte tro att det var nog. Nej, för när vi väl kom hem till England igen, vad väntade på oss hemma i hagen då och inte....ett föl.
Dottie hade äntligen fölat! och vilket föl!
Får jag presentera ännu en ny familjemedlem, Forge "Come What May":







Kommentarer
Postat av: calle

Vilken underbar avslutningsbild:)! Och vad häftigt att se att Forge och Dottie har samma bläs.

Kul att ni kom och att ni har så många gemensamma kontakter och vänner att ni kan resa runt i Europa i flera veckor.

2010-06-06 @ 14:59:39
Postat av: lotta

Vilka fina hästar. Vi har inga till salu men ni är välkommna hit ända. Kanske vi ses i London när vi hälasr pa hos Karoline.Kramar Lotta

2010-06-06 @ 21:33:28
Postat av: monica

vad gär richard under bilen? kollar om hästkrafterna är kvar?????

2010-06-06 @ 23:34:34
URL: http://ombildad.blogg.se/
Postat av: Lisa och barna (och Thomas)

Åååå...får vi komma och klappa?

KRAM!

2010-06-07 @ 08:23:28
Postat av: elin

Mamma: ja det var precis vad han gjorde! Turboslangen/roret sprack.

Lisa,thomas och barnen: Klart ni far!!!

Lotta: om ni inte hade bott sa langt fran varan rutt hade ni fatt ett afterlangtat besok, jag lovar. Men vi maste ju aka igen nar vi salt hastarna igen.

Pappa: visst var det fint ljus pa May!

2010-06-07 @ 12:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0