Elin the cowgirl

Som ni alla vet (och om ni inte vet det så berättar jag nu) har jag ett nytt jobb! Jag rider ponies. En bekant till oss behövde hjälp att rida ponnyerna de köper från Irland och erbjöd mig jobb 3 ggr i veckan. Det är SÅ kul!
Första veckan Fick jag 2 ponnyer att rida, 4 och 5 år. De red vi jakt på veckan efter och sedan var de sålda. Denna veckan har jag ridit hennes dotters lilla ponny och en 7 åring som just blivit inriden. Måndagen var det rodeo, onsdag var lite bättre och idag var den lilla busen riktigt duktig.
Den här kvinnan har också en racehäst. Så förra helgen var vi och kollade på ett point-to-point lopp. Ja, behöver jag säga vem som vann?! Det gjorde "rabbit" så klart och så for vi hem med en stooor pokal.
Nu ser det även ut som att detta jobbet för mig till ännu ett "rida ponnyer"-jobb och förhoppningsvis börjar jag ännu ett jobb nästa vecka.
Så nu är jag både testpilot för vilda ponnyer och hundfrisör! Kul är det iaf :)

Bild parad:









Kommentarer
Postat av: mamma

äntligen får du utlopp för all din energi. stort grattis till ditt/dina jobb, och lycka till!!!!

2010-03-19 @ 20:58:15
Postat av: .y

Du är så grym!!

2010-03-19 @ 21:53:07
Postat av: hjalmar

trodde du skulle försöka hitta jobb till mig men du tar ju visst alla själv...gött!

2010-03-27 @ 13:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0