Nacksparr och sporegn

Idag har jag ledigt (eller har haft ledigt). Jag passade pa att ha sovmorgon, till kl 08.00 och sedan gick jag ut och borjade i stallet. Det oste ner regn och har gjort hela dagen, pissvader!
Valley, varat avelssto som vi salde till Rich's mamma, plaskade runt i nedersta hagen och sag valdigt ledsen ut. Hon fick komma in och torka...och nar hon anda var inne sa passade jag pa att fixa till hennes man, svans och gav henne en ordentlig rykt. Hon fick en ny frasch halmbadd i en av de tomma boxarna, det ar riktigt mysigt att ha alla hastarna inne, hela stallet ar fullt nu!
Stallplanen sag forfarlig ut, sa jag krattade och sopade sa att svetten droppade i takt med regnet. Jag maste sett valdigt knasig ut, vem far liksom for sig att gora sadana saker i varldens sporegn? Men nar jag ser nagonting som borde bli gjort, da maste jag ta i tu med det...om det inte handlar om tvatten da forstas. Fast den har jag ocksa gjort idag och disken (Hanna hjalpte lite, tack!).
Rocky fick ga tva korta promenader idag, jag tror inte att han klagade eller madde daligt av det. Han sag valdigt bekvam ut ihopkurad i ett horn i soffan.
Sa jag att jag har haft nacksparr hela dagen?
Igar var vi pa terrangbanan:
Foto: Hanna Fredin (saklart!)

Kommentarer
Postat av: Pc

snyggt ekipage! och lagom korta tyglar. har du nya ridstövlar?

sista bilden är mäktig! kan beskäras lite i överkant så blir den ännu mer i min smak.

2010-10-01 @ 20:11:30
Postat av: pc

snyggt ekipage! och bra tyglar. har du nya stövlar?

den sista bilden är mäktig! för min del kan den beskäras en del i överkant, men den är bra!

2010-10-02 @ 00:32:22
Postat av: .y

Sparar dem, men gör dem osynliga efter förra gångens erfarenhet av han den störde på jobbet som lyckades googla fram bloggen.

2010-10-09 @ 11:42:25
Postat av: hjalmar

varför gjorde du inte som rocky istället? så gött han hade det i soffan medan du var "ledig"

2010-10-12 @ 22:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0