Working trials

Idag har jag och Rocky varit pa kurs. Vi har lart oss att leka, komma nar man ska, soka underliga ting i graset (som en tom gevarspatron, en bit heltackningsmatta, tom toarulle och en strumpa) och att ligga stilla i 10 minuter.
Ja, nu fungerade ju inte allt perfekt for oss forsta gangen, men det ar ju inte meningen. Sa smaning om sa kommer vi kunna spara, hoppa hogt, hoppa langt, ga kontrollerat och soka i kvadrat.
Anda fran kl 10 pa formiddagen till 5 pa eftermiddagen var vi dar. Det blev manga koppar te och mycket lek. Nu sover Rocky som en stock och ar tyvarr dalig i sitt framben igen. Imorgon far vi vila...nej, HAN far vila.
Jag ska namnligen pa langtur imorgon. Kirtlington Sponsored Ride skall vi pa imorgon. Da rider vi, i grupp, en 7 miles lang runda i vacker natur och pa vagen finns 57 frivilliga terranghinder att hoppa!
Jag ska rida en 5 arig connemara, som skulle blivit riden idag om jag inte varit pa kurs. Nu blev den inte riden, sa vi far se hur hogt och at vilket hall vi hoppar imorgon :)
Ikvall ar jag barnvakt at varldens mest medgorliga barn. Georgia 12 och Cameron 10 snusar och sover redan i sina sangar. Jag behovde inte ens inspektera tandborstningen!
Hoppas ni har haft en lika trevlig dag som jag.
Mr. Brown, Sep 2010

Kommentarer
Postat av: Pc

Fantastisk bild på Mr Brown. Kul att läsa om er träning. Jag undrar vad som var svårast... det lät som det mesta var sådant Rocky brukade äta upp;) Utom patronhylsan då förståss. Lycka till med ritten!

2010-09-19 @ 00:29:59
Postat av: mamma

att ligga still i 10 minuter!! vad är det för larv. en rocky är i bäst form om han får röra på sej så mycket som möjligt. hälsa kursledaren det! :)

2010-09-20 @ 08:33:55
Postat av: .y

Nu har jag skrivit igen.

2010-09-26 @ 22:44:05
URL: http://illewais.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0