Talamod..

..ar det inte alltid latt att ha. Jag ar valdigt bra pa att ha talamod med hastar och hundar till viss man. Men det ar fruktansvart latt att bli paverkad utifran och jag har aven valdigt latt for att bli stressad, vilket paverkar mitt annars sa talmodiga sinne. Jag tycker inte om att bli stressad.
Jag vill gora vad jag gor bast i min takt, i min takt.
Rocky har inte sa valdigt mycket talamod nar det galler mig, nar det daremot galler den dar musen i stallet eller kaninerna nere pa falten, da har han otroligt mycket talamod.
Richard har inget talamod alls, for det mesta, ibland blir jag lite forvanad over hur han orkar med mig. Fast jag orkar ju med honom ratt mycket ocksa....nastan lite mer.
Just nu sankte sig regnmolnen over Weston on the green. Vi har haft sommarvader i flera dagar, gatt i shorts och t-shirt och blivit solbranda. Men nu ville verkligheten komma tillbaka. Attans, vi som skulle ga pa hundpromenad idag. Det blir till att grava fram regnjackan.
Idag har det varit den lediga dagen. Den dagen jag gor all tvatt pa och stadar huset. Fast idag har jag inte stadat huset, bara tvattat.
Jag har dock tagit helt ledigt fram ridningen idag, den hade jag nog av igar nar vi red Hunter Trials. Hunter Trials ar (fran borjan...tror jag) just vad det later som. Test, utmaningar for jakthastarna under sommaren da man inte rider jakt. Det ar lite som faltavlans terrangmoment, men inte pa tid. Man kan antingen rida i par om tva eller individuellt. Rider man i par sa galler det att "kla" hindrena, alltsa hoppa dem samtidigt och sa samspelt och stilfullt som mojligt ta sig igenom den ca 25 hinder langa banan. Rider du individuellt ar ett av hindrena en grind (som du inte ska hoppa over!) som du ska oppna, ga igenom och stanga (till hast) sa snabbt som mojligt. Sjalvfallet skall du rida banan felfritt for att komma bland de framsta, dvs inga stopp/vagran pa hinder.
Jag red mitt forsta Hunter Trial igar tillsammans med en 13 arig tjej fran stallet. Hon hade ridit forut men aldrig kommit i mal utan att trilla av. Sa varan malsattning var latt: komma i mal utan att trilla av!
Da kan man ju undra hur det gick da...
..Ja, vad kan jag saga.... VI VANN!!!!! Oj, sa glada och forvanade vi blev! Men tydligen tyckte dommarna att vi var det stillfullaste paret och att vi ridit en valdigt trevlig och inbjudande ritt.
Andra par "rundan" red jag med Richard. Jag red en 5 arig ponny som aven han gjorde sitt forsta Hunter Trial och Richard red Alliance, ocksa han en forsta gangare. Det var en jattefin runda men tyvarr sa var de bada hastarna lite treksamma pa om de verkligen ville hoppa over det dar diket vi styrde dem mot. Vi kom tillstut over, men det var manga ryttare som klarat banan felfritt sa vi far forsoka igen nasta gang. Men sa kul vi hade!
Det har ar nagot jag verkligen ALSKAR!
Richard & Elin
Elin & Richard
Elin & Richard
Richar/Alliance & Elin/Hutch
Elin & Sophie

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja du det där med tålamod är inget som kommer med åren, det är något man får träna på. Jag har nog en hel del med tålamod med tanke på mitt val av yrke... Grattis till vinsten! Du klär i blå rosett :)

2011-04-11 @ 17:59:18
URL: http://tanthanna.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Hej på er!



Det där såg ju lite skoj ut, med Hunter Trial, men jag är så feg och skulle aldrig vågat hoppa mer än typ 10 cm ... haha...



Och visst är det märkligt, man kan ha så himla mkt tålamod med vissa saker, tex djuren, men med andra saker tappar man tålamodet innan man ens hunnit blinka. Det måste nästan ha något med motivatin att göra, eller?!



Ha det bra o njut av våren, även om det regnar ibland. ;-)



Kram från Pernilla o liten Irma.

2011-04-11 @ 18:27:00
Postat av: Pc

Så snygga ni är med era priser och så snyggt det ser ut med löv på träden... Tålamod ja, det skiftar med "objektet" och med humöret, så är det bara. Ungefär som med vädret, ändrar det sig om du säger att du inte gillar det...? Regn... ok då slipper jag torka tvätt! ;)

Det ser snyggt ut för en amatör som mig när ni tar hindren sådär ihop.

2011-04-11 @ 20:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0