Korkade saker att gora..

- Ge sig ut pa barbackaridtur en valdigt blasig dag, med hopphastarna som inte varit ridna pa tva veckor. Ta garna med dig tva galna hundar ocksa. Det var bara att promenera pa egna ben tillbaka till stallet med en uppspelt hast skuttande bredvid sig.
Har precis kommit in ifran stallet, dag tva efter semestern. Rocky verkar lika trott som mig, men det kan bero pa en harlig landpromenad pa "Shot Over" i formiddags. Sitter i min lilla lagenhet, julgranskulor och glittrande stjarnor hanger fortfarande runt omkring mig (lite till mamma). Jag och Rocky. Det ar valdigt lugnt och skont och det behover man ju ibland. Komma tillbaka till jobbet var ocksa ganska skont. Nya krafter men nya mal. Nu ska jag banne mig ta tag i den dara Matematik B och Biologi B'n, sa att jag kan soka utbildningen jag vill gora: djursjukvardare. Matteboken kom ju med fran mamma sa det ska val inte bli sa himla svart.
Fler nya mal ar att trana mer med Rocky, gjorde vi ju idag...det gick val sadar men han kom ju tillbaka, smasmaning om. Man ska alltid tanka positivt, det har jag lart mig. Det ar ocksa det jag lar ut till mina elever nar jag haller lektioner. Att aven om det inte kanns sadar pa topp som det kanske gjorde forra veckan sa maste man utga fran vad man har for dagen och gora det basta av situationen.
Jag ar nog ingen tavlingsmanniska, jag ar alldeles for pedagogisk. Det kan ta lang tid for mig att jobba mig fram till malen med hastarna, men varfor har har jag inget talamod med mig sjalv?
Usch, ont i magen har jag idag ocksa. Vad ar det jag har atit den har gangen? Kanske var de dar sma choklad grejorna jag at istallet for den uteblivna frukosten...och lunchen. FY! Ett till nyars krafttag?

Kommentarer
Postat av: Pc

Många nya mål på lite olika områden, positivt! Det var väl det du skrev, se det positivt!Kul att ni var hemma över julen, jag får planera in någon vecka till våren eller början på sommaren.

2012-01-01 @ 02:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0