Pa forsta parkett

Har sitter jag nu, i soffan, i varat lilla "hus" och ser pa nar Charlotte's galna hast springer runt i hagen. Det ar sol och bla himmel idag, varkanslor. Hastarna har inte varit ute i hagen pa flera veckor, med risk for halkskador och upplojda falt. Men idag var det fint.
Jag ar ledig idag. Jobbade 6 av 7 dagar forra veckan och sent igar for att klippa en hast. Vi hoppade vara igar och skulle ivag pa tavlingar idag. Men nar jag vaknade kande jag hur hela min kropp och jag sa: Neeeeeeej, snalla. Jag ville ga pa promenad med Rocky och ta kameran med mig. Sedan ville min kropp helt plotsligt bara sitta i soffan med filt och dator. Jag ar jattetrott, till och med sa trott att jag bara fatt i mig en kopp varmchoklad och tva clementiner pa hela formiddagen. Man kanner liksom nar nagonting inte ar som det ska.
Rocky kande nog samma sak som jag, for han sov pa ett tacke imorse nar jag mockade ut Lallipants och red ivag pa Bazil. Fast da vaknade han och ville genast folja med. Men nu ar han valdigt nojd med att ligga i soffan.
Vad har ni for er idag?

Kommentarer
Postat av: Pc

Det vanliga jobbet och ett inspirerat styrelsemöte i Fotoklubben. För fotoklubbens verksamhet har vi massor med spännande programidéer. En mix av woorkshops, utställningar och tävlingar. 2011 kan bli roligare än 2010 och det vill inte säga lite.

Låter härligt med vårkänslor. Och det är alltid roligt att se bilder på Rocky.

2011-01-18 @ 21:42:43
Postat av: hjalmar

Idag har jag röjt undan på mitt rum för att pappa sa att jag skulle göra det. Men det blev bara jobbigt för nu jag var tvungen att hitta en plats att lägga alla saker på. På mitt golv fick dom ju inte ligga så nu ligger det mesta ute på golvet i hallen istället.

2011-01-18 @ 23:01:41
Postat av: Hanna

Jag har målat och målat lite till, varit och tränat ett asbra pass och sen gjort två tentor. Fast det var nog i tokig ordning. Jag har alla mina saker på mitten av vardagsrumsgolvet.

2011-01-19 @ 21:26:45
URL: http://tanthanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0