Sova, jobba, ata...sova..

Det har blivit mycket jobb pa senaste tiden. I tva veckor har jag bytt ut en av mina lediga dagar mot en extra jobbdag. Igar tog jag pa mig annu lite mer jobb nar Helen ringde och var desperat, da hennes ordinarie groom, som sa manga andra, hade fatt influensan.
- Jajemann, sa jag, jag fixar det innan jag aker till Kirstie (mitt vanliga stalle).
Det kandes sa ratt kl 19.00 pa fredagkvallen. Men nar jag vaknade pa lordags morgon hade jag valdigt svart att finna nagon slags motivation i mitt impulsiva beslut. Annu varre blev det nar jag insag att nasta sovmorgon far jag...om tva veckor!
Nu ar vi ocksa mitt uppe i klippsasongen, vilket betyder att alla hastar ska klippas och friseras. En hast tar minst 2 timmar, MINST, beroende pa hur stilla de star. Det ar inte min favorit syssla, men nu har jag ju inte 7 hastar om dagen (som pa tidigare jobb) sa jag ska inte klaga, de blir ju valdigt stiliga efterat.
Motion far jag, om inte i stallet sa far jag det pa hundpromenader. Idag var vi pa Shot over igen, jatteharligt! Det tycker Rocky och Billy ocksa. Rocky jagar kaniner och Billy jagar Rocky, det gar i ett liksom. Ropar man pa Rocky i ratt tillfalle, far man (tro det eller ej) tillbaka BADA hundarna! Sparar pa stambanden....fast Rocky kommer ju inte alltid pa forsta forsoket. Han tittar pa oss och funderar i en halv sekund pa om det ar vart det, om vi faktistk vill nagot mer spannande an den dar kaninen. Det viktigaste ar val att han kommer innan vi ska aka hem, tycker han. Fast val hemma blir han ju bara instoppad i duschen anda, sa hans prioritet ligger oftast i kaninjakt.
Nej da, han ar faktiskt duktig, idad hade jag ju hundchokladdroppar med mig. Da vet han precis vad "fot" betyder.
Idag akte lillebror till Los Angeles. Min lillebror ar min idol, han ar grym och har en sjukt skon stil. Han sager alltid roliga saker, som t ex nar vi skulle aka till blomster affaren och jag sa:
- Tror du de tar kort?
han svarade:
- Eh, jag vet inte om de har en kamera..
HAHA

Kommentarer
Postat av: Pc

Kul att höra att du har mycket på gång. Hästar har ju varit ditt liv länge och det är fantastiskt att det håller i även om det säkert är skitjobbigt ibland men det är alla intressen och jobb emellanåt. Då och då glimmar det till och dom stunderna lever man länge på. Alla kan ju inte vara som Rocky... "äh det här är roligare,straffet kommer ändå så jag kan lika gärna fortsätta så länge det går"...

2011-01-23 @ 22:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0