Aterhamtning

For er som aldrig varit i Karr, (vilket antagligen inte ar sa valdigt manga eftersom 97% av er som laser ar min familj) skulle jag vilja forklara vad som hander nar man kommer dit. Man blir sjuk, eller tagen, av tystnaden och av lugnet. Ofta nar jag kommer dit sa gar jag liksom in i en dvala och blir valdigt trott. Total aterhamtning. Sa kanns det idag, fast jag for tillfallet inte befinner mig just i Karr men hos min chef i nagra dagar. Har hor jag vinden rassla bland alla trad istallet for ett konstant sorl fran A34/M40. Har hor jag betande hastar, gnabbandes sma valpar och da och da en djup suck fran en halvsovande Rocky. Har ar jag for mig sjalv och tanker och framfor allt for att slapna av, for har finns ingen stress. Men i morse vaknade jag med halsont och huvudvark, jag har inte vaknat upp annu, aven om klockan ar langt in pa eftermiddagen.
Detta ar precis vad som hander i Karr, med mig i alla fall.

Kommentarer
Postat av: monica

Jag tror jag förstår vad du menar. Ibland behöver man tystnaden.

2011-05-09 @ 20:09:28
URL: http://ombildad.blogg.se/
Postat av: Pc

Det låter konstigt men det är nog bra. Kanske för att du slappnar av och låter kroppen göra det den ska och dina känslor det dom ska. Ta vara på dig, rocky och lugnet. Sänk garden och lev ut.

2011-05-09 @ 23:14:13
Postat av: .y

Är du i Sverige?

2011-05-10 @ 19:51:30
Postat av: Elin

.y - Nej inte annu, men den 27-29 maj ar jag det. Da skulle vi ju traffas i Goteborg!

2011-05-10 @ 21:12:06
Postat av: Pernilla o lilla Irma

Så där verkar det vara, man blir lite krasslig när man väl tillåter sig att vila och stressa av. Det är nog kroppens och själens sätt att hjälpa sig själv innan man blir riktigt sjuk istället, som en del blir när de bara rusar fram i livet, i 180 knop dag ut och dag in. Njut av vardagen och hitta lugnet emellanåt. Det försöker vi göra, eller åtminstone jag. Irma och andra hundar är nog redan ganska bra på sånt där. :-)

2011-05-12 @ 20:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0