Fy skams pa mig!

Men nu ska jag uppdatera, jag har ju hur mycket som helst att beratta.
Borjade redigera lite bilder och hade till slut 28st och det var inte ens fram till dagslaget!
Okej, sa..
..vi var ute och akte tag i Somerset. Vi fick i julklapp, av Hanna, forra aret, en angloks upplevelse. Jag, Richard, Rocky, Billy, allihopa, vi korde i 2 timmar, for att aka tag i 25 minuter. Jag onskar att det hade varit langre for det var hur mysigt som helst. Helt underbar dagsutflykt. Det ar ju synd att man maste ha sa manga ursakter for dem. Det ar ju de som haller mig igang tills nasta utflykt.
Jag tror att hundarna tyckte att det var lika mysigt som oss.
Sedan har det varit jobb, jobb, jobb, jobb och jobb. Fram tills varan nasta minisemester :)
Vi akte till The Lake District torsdag till sondag. Det var helt underbart och jag brydde mig inte det minsta om att det regnade 2 utav dagarna. Det var nastan alltid uppehall medan vi vandrade.
Vi borjade lite latt pa fredagen med en rundtur och en liten latt tur pa 4.5 timme.
Ganska snabbt insag vi vem den sanna kartlasaren var och det var inte Richard. Pa nagot underligt satt har jag enklare for att lasa en karta over berg och dalar an vad jag har att folja en TomTom.
Vi korde over Handknot och Wrynose pass. Laskigt i dagsljus och med hjartat i halsgropen i morker!!! Men vilken upplevelse och lite av en adrenalinkick. Sa skont att uppleva nagonting nytt och gora nagot "non horsey".
Dag tva var jag trott och vi bestamde oss for att inte gora nagon langre tur via fot. Sa vi akte runt till halften av alla de sjoar som ligger in emellan fjallen. Kopte picknick och bestamde oss for en kulle/utsiktsplats dar vi ville avnjuta den. Sa vi traskade och traskade och ...det var ganska langt. Det ser ju inte sa langt ut pa kartan och vi hade ju inte raknat med att det skulle vara sa brant. tog oss 3 timmar fram och tillbaka. Men fint var det.
Sista dagen ville Richard ga upp till Striding Edge. Nu kom vi inte sa langt med 700 meter hogt kom vi. Det kansdes och till och med Rocky blev lite trott, tur att vi hade skinka med oss. Men vilken utsikt!
En helt underbar semester och jag ska defenitivt aka tillbaka. Scrambled eggs, te och toast serverat varje morgon :)
Nu ska jag ga och lagga mig. Vi har frost pa mornarna nu, men idag har det varit lite mildare och valdigt vindigt. Kanske far vi till och med sno imorgon!?! Inte langt nu, vinterjackan....vinterjackorna ar redan framme, tillsammans med mina femtio elva mossor.
Tills vidare :)

Kommentarer
Postat av: mamma

det ser fantastiskt ut!! förstår att ni hade några härliga dagar. det där med att ligga still på en strand är inget för er, eller ????....

fina bilder också!!!

2011-10-26 @ 21:36:33
Postat av: PC

Fantastiska bilder av ett vackert landskap Elin! Vädret ger bilderna stämning som är jättefin.

Dit vill jag så småningom.

2011-10-27 @ 23:26:26
Postat av: Pernilla o Irma

Kul att du uppdaterat! :-D

Verkar vara riktigt härliga minisemestrar ni gjort! Förstår att du vill åka tillbaka dit, där ser hur fint ut som helst ju!

Ha en bra dag!

Kram Pernilla o Irma

2011-11-01 @ 06:56:52
Postat av: FM o Ff Fmor o Ffar P

Tack för kort som vi fått tidigare.

Men det HÄR var ju underbara bilder

på er båda o inte minst hundarna.

Det är ju så sköna färger i naturen

KRAMAR till er alla från Fmor o Ffar.

2011-11-02 @ 17:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0