Jul i stugan

Efter tva jular i England styrde vi nu Runty (Richards Nissan Navara) mot Sverige. Jag langtade i flera manader efter att fa fira med min familj den har gangen. Efter manga timmar pa bat mellan Harwich och Esbjorg..Esberg...Es... och nagra timmar genom Danmark, plockade vi upp pappa i Laholm. Massa hundpussar och kramar senare var vi framme hos pappa och Hjalmar i Falkenberg. Valdigt imponerad over den nya roda hallen och Hjalmars julpalm, men inte sa hemskt imponerad over min brors oformaga att diska.
Forsta stoppet dag tva var defenitivt Glommens strand. Tva hundar som suttit i bilen, bilen pa baten och bilen igen, var overlyckliga over en stackars fotboll vi fann.
Frusna och blota hundar, kalla fingrar och sonderblast frisyr, vi begav oss till Stahlboms for en fika med en kar van. Nar vi sedan gjort allt man ska gora nar man ar hos pappa i Falkenberg (forutom att kopa losviktsgodis pa Hemmakvall) kande vi oss redo for en riktig Jul hos mamma.
Det var saaaaaaaaaaaaaaaaaa skont att komma till Karr igen. Julpynta, promanader i skogen och MIN mamma.
Hjalmar och pappa kom sasmaningom, med gitarren saklart.
Det kan nog ha varit den och hans nya iPhone 4s som klarade Hjalmar genom tre dagar i skogen. Eller var det syskonkarlek?
Som tur var traffade vi inte pa nagra algar i skogen pa varan julaftonspromenad, men detta var nog inte langt ifran..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0